mijn eerste paar dagen - Reisverslag uit Welwyn, Verenigd Koninkrijk van Laura Halma - WaarBenJij.nu mijn eerste paar dagen - Reisverslag uit Welwyn, Verenigd Koninkrijk van Laura Halma - WaarBenJij.nu

mijn eerste paar dagen

Door: Laura Halma

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Welwyn

Afgelopen zaterdag ben ik om 14.00 aangekomen in mijn nieuwe thuis. Nadat mijn ouders alles hebben uitgeladen ben ik gaan inruimen.
Om 18.00 had ik mijn eerste ontmoeting met mijn nieuwe collega's. Ik werd uitgenodigd door de manager Leonardo, om mee te eten met het personeelseten. Een beetje gekletst, en toen was het tijd voor hun om aan het werk te gaan.

Gisteren, dinsdag 24 maart, had ik mijn eerste werkdag in de receptie. Ik werkte samen met nog een andere receptioniste. De avond shift begon om 18.00. Alles begon met een kleine uitleg. Waarna ik mijn eerste gasten mocht verwelkomen en naar de lounge mocht brengen. Nadat zij een drankje hadden gehad, en ik had gecommuniceerd met de restaurant leiding, mocht ik ze naar de tafel leiden.
Toen alle gasten aan tafel zaten, was het wachten tot ze betaald hadden om ze daarna te helpen met hun jas.
Om 0.00 was het voor mij tijd om mijn eerste avond af te sluiten!
It was a great start!

Vandaag, woensdag 25 maart, had ik een ochtend shift. Ik begon om 10.00 samen met een receptioniste. Eerst de menu kaarten omwisselen en 'table reports' naar de twee keukens, bar en restaurant brengen.
Nadat ik dat had gedaan stond de telefoon roodgloeiend. Let's go!
Boekingen aannemen, annuleringen verwerken en confirmation calls. In het begin erg lastig maar daarna ging het veel beter.
Nadat alle Lunch gasten waren gearriveerd moest ik helpen bij de bar. Schoonmaken en koffie zetten( ik vond het niet zo erg voor 1 dag). Daarna ook nog geholpen het restaurant opdekken voor het diner.

Morgen, donderdag 26 maart, werk ik van 10.00 tot sluitingstijd. Een hele lange dag voor de boeg maar het gaat goedkomen. O, en ik sta morgen en Vrijdag als enige receptie. Ik ga die uitdaging graag aan!

Ben blij dat ik leuke collega's heb en dat ze me zo leuk opnemen in het team. En wat hebben we gelachen vandaag!

Toch mis ik mijn echte thuis in Nederland nu al...

Tot snel!


Kisses,
Laura

  • 26 Maart 2015 - 08:49

    Petra:

    Lieve Laura,
    Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! Ik heb wel bewondering voor je, al meteen zo meedoen en alles in het Engels, superknap! Je zult wel enorm veel leren tijdens deze stage.
    Veel plezier en hopelijk vind je genoeg tijd om je reisverslag te schrijven want wij zijn erg benieuwd naar je avonturen.
    Dikke kus van ons allemaal uit Schiedam,
    Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Vanaf 21 maart zal ik voor 6 maanden naar engeland vertrekken. Ik zal stage gaan lopen bij Brocket Hall ( www.brocket-hall.co.uk) in de bediening bij restaurant Auberge du lac. Ik zal daar veel gaan leren en meemaken. Doormiddel van deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van hoe het met mij gaat. Tot over 6 maanden! Liefs, Laura

Actief sinds 15 Maart 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 2044

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 21 September 2015

Stage Engeland - Brocket Hall / Auberge du lac

Landen bezocht: